کدبازان

«

»

آبان ۱۴ ۱۳۹۳

Print this نوشته

چند پیام بهداشتی تغذیه

چه کنیم تا چاق نشویم؟

بطری آب همیشه همراهتان باشد.
هنگام بیرون رفتن از خانه، با به همراه داشتن بطری آب و نوشیدن آب، تمایلی به نوشیدن نوشیدنی های قنددار و یا خوردن بستنی نخواهیم داشت.
این نوع نوشیدنی ها واقعاً رفع عطش نمی‌کنند و احتمال اضافه شدن چربی ها را بالا می‌برد، در حالی که کالری آب صفر است.

قبل از هر وعده غذا، چند میوه بخورید.
قبل از هر وعدۀ غذایی، میوه بخورید. زیرا میوه ها قند کافی برای بالا رفتن کربوهیدرات را با خود به همراه دارند و اشتها را کم می‌کنند و به این ترتیب غذای کمتری می‌خوریم.

مواد غذایی پر کالری را تقسیم کنید.
پیتزا، شیرینی شکلاتی، کرپ کره ای و به طور کلی برای خوردن تمام خوراکی ها و شیرینی های پر کالری، شریکی پیدا ‌کنید و آن خوراکی را با او تقسیم ‌کنید.

صبحانه را به هیچ وجه حذف نکنید.
حتی اگر صبح خیلی دیر از خواب بیدار شدید، باز هم صبحانه را بخورید، آن قدر صبحانه بخورید که بتوانید یکی دو ساعت دیگر وعدۀ نهار را بخورید.
در غیر این صورت، ممکن است در طول روز قبل از نهار تنقلات زیادی بخورید یا موقع نهار خیلی گرسنه باشید و خوراک بسیار زیادی بخورید.

همیشه خوراکی ها را به آهستگی بخورید.
اگر آهسته بخوریم، به مغزمان زمان می‌دهیم تا فرآیند سیر شدن را به درستی انجام دهد، به این ترتیب زمانی که واقعآً سیر شدیم دست از خوردن خواهیم کشید.
به این ترتیب هیچ وقت بیشتر از نیاز انرژی بدنتان چیزی نمی‌خورید .

درباره‌ی نویسنده

متین همایی (تلاش2)

Permanent link to this article: http://www.saadat-school.ir/1393/08/%da%86%d9%86%d8%af-%d9%be%db%8c%d8%a7%d9%85-%d8%a8%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa%db%8c-%d8%aa%d8%ba%d8%b0%db%8c%d9%87/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

می‌توانید از این تگ‌های اچ‌تی‌ام‌ال استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>