خانه > فراز ۱

فراز ۱

 

نام و نام خانوادگی فریدون عمومی عمومی
میزان تحصیلات لیسانس
سابقه خدمت ۲۷ سال

 

دانیال آزادی امیرحسین آمری زادها رادین احمدی طه اصغری شایان افتخاری
مهدی ایرانمنش نوید برومند علی جهانی جنافق آریا حمداللهی محمد حسین رحمتی
امیرعلی رحیمی عرفان رحیمی نژاد پوریا رمضانی امیر حسین زحمت بر سپهر سعادت جو
امیرحسین شادپور امیر عباس صالحی آرمان ضرابهای محمد آئین ضرغامی سبحان عبادی قزلچه
امیرحسین فتح اله پور لسکوکلایه اشکان کاظمیان محمد صالح کوق عرشیا گلیچ کیارش گودرزبد
سبحان محمدخانی فرشید محمدی زاده بابک محمودزاده میاندوآب پارسا مرادی کیارش ملاعلی
روزبه موثقی سهیل نادری علی ناشر احکامی احسان نظری امیرحسین ونده شاد
علی همتی سینا یوسفی ایلیا زرگر

۶۷ نظر

  1. فرشید محمّدی زاده

    امتحانات تموم شد برای همه ی شما آرزوی موفقیت میکنم

  2. با سلام آرزو می کنم که همه ی بچه های پایه ی ششم درآزمون فردا موفق باشند

  3. آقای عمومی من از شما انتظار نداشتم بابت یک سوال که جوابش راهم می دانستم شانس مرخصی من را کم کنید.

  4. سلام به دوستان عزیزم . سال نو مبارک

  5. راه های مقابله با استرس شب امتحان
    علت تشویش بیش از اندازه گروهی از دانش آموزان، عدم استفاده درست آنها از نیروی فکری – ذهنی شان است.
    علت تشویش بیش از اندازه گروهی از دانش آموزان، عدم استفاده درست آنها از نیروی فکری – ذهنی شان است.

    با فرا رسیدن ایام امتحانات، دلهره دانش آموزان هم شروع می شود. آنان در هر سن و سالی که باشند بازهم چون نگرانی های مختلف مربوط به درس خواندن در ذهن شان شکل می گیرد دچار اضطراب و ترس از امتحان می شوند. گروهی از دانش آموزان عصبانی، افسرده، پریشان، ناراحت و مضطرب می شوند و گروهی دیگر، چنان آشفته و نگران می شوند که پاسخ سوالات ساده را هم از یاد می برند.

    داشتن کمی اضطراب و دلهره در ایام امتـحانات امری طبیعی و معقـول است چرا که مـوجب حرکت و انگیـزه بچه ها برای یادگیری و موفقیت می شود. اما اگر این نگرانی به حدی برسد که تاثیر منفی بر روند آموزش روزانه آنان بگذارد و مانعی برای پیشرفت آنها شود، غیرطبیعی و نامعقول است. علت تشویش بیش از اندازه گروهی از دانش آموزان، عدم استفاده درست آنها از نیروی فکری – ذهنی شان است. آنها می توانند با کمی تلاش، برنامه ریزی و به کارگیری روش های گوناگون کاهش اضطراب موفقیت خود را در امتحان ها تضمین کنند.

    ● اضطراب امتحان

    اضطراب امتحان، حالت تشویش، نگرانی و هیجان ناخوشایندی است که اغلب دانش آموزان و دانشجـویان در ایام امتحانات بدان مبتلا می شوند. گاهی این اضطراب با سردرد، سرگیجه، دل درد، حالت تهوع، تپش قلب و تنگی نفس نیز همراه می شود.

    اضطراب امتحان، اضطرابی است که با خودپنداره ضعیف دانش آموز درباره توانایی های ذهنی اش شناخته می شود و موجب کاهش عملکرد او در روزهای پایانی سال تحصیلی می شود. میزان قابل قبولی از تنش و دلهره در زمان امتحان می تواند سیستم عصبی خودکار انسان را فعال کند و موجب هوشیاری بیشتر او برای کسب موفقیت در امتحان شود. دلیل اصلی این اضطراب همیشه کم کاری، تنبلی و یا عدم تسلط بر محتوای درس ها نیست، بلکه گاهی دانش آموزان موفق، با انگیزه و درس خوان نیز دچار آثار منفی اضطراب ناشی از امتحان می شوند.

    بسیاری از دانش آموزان قبول دارند زمانی که دقیق تر و عمیق تر مطالعه می کنند اضطراب امتحان در آنها به حداقل کاهش می یابد. این امر نیز بدان دلیل است که هر چه درباره موضوعی بیشتر بدانند مهارت و اعتماد بیشتری نسبت به دانسته های خود پیدا می کنند. داشتن اعتماد به نفس در زمان گذراندن امتحانات به منزله امید برای موفقیت است. به طور حتم، این گروه از دانش آموزان با اتکا به تلاش و کوشش خود می توانند با آرامـش و آسـودگی سـر جلسـه امتحان بروند و آزمون شان را با کمترین دلهره و تشویش بدهند.

    باورهایی که موجب اضطراب دانش آموزان از امتحان می شود اغلب تصورها و نگرش های منفی و کاهش دهنده قوای ذهنی و انگیزشی هستند. برای مثال:

    ▪ اگر در امتحان قبول نشوم تمام اعتبارم را از دست خواهم داد.
    ▪ کاش اول سال درس ها را به طور کامل می خواندم.
    ▪ من یک بدشانس واقعی هستم و تمام سوالاتی که بلد نیستم، سر امتحان خواهند آمد.
    ▪ به طور حتم کمترین نمره کلاس نصیب من خواهد شد.

    برای مقابله با چنین طرز فکرها و باورهایی، دانش آموز باید بلافاصله مداد و کاغذ به دست بگیرد و به نوشتن و خواندن درس هایش ادامه دهد. او نباید اجازه دهد که چنین تفکراتی مانع مطالعه و تلاش او برای یادگیری شود. به طور حتم، همین که دانش آموز مطلبی را بخواند یا مساله یی را حل کند، علائم نگرانی و اضطراب او کاهش خواهد یافت. او حتی می تواند به مقابله با این افکار برخیزد و در مقابل به خود بگوید، «من اکنون فقط باید به درس و تکلیفم توجه کنم و جایی برای منفی نگری و رشد افکار مخرب در ذهن ندارم».

    والدین و مربیان هم می توانند با به کار بردن روش های زیر اضطراب امتحان را در کودکان و نوجوانان کاهش دهند:

    ۱) انجام تکالیف درسی، تمرین حل کردن،… باید از ابتدای سال تحصیلی با نظم و جدیت دنبال شود. اگر دانش آموزی در طول تـرم تحصیـلی خـود عمـلکرد ضعیفی داشته باشد، تذکرهای پشت سرهم پدر و مادر در ایام امتحان نه تنها هیچ کمکی به کودک یا نوجوان نمی کند، بلکه موجب ترس و آشفتگی بیشتر او هم می شود.

    ۲) هر گونه سخت گیری بی مورد و تنبیه دانش آموز به دلیل نگرفتن نمره های عالی، باعث تشدید اضطراب درونی دانش آموز از درس و مدرسه و امتحان می شود. راه حل نمرات پایین بچه ها در تنبیه کردن آنها نیست، بلکه در یافتن راهی برای رفع علت اصلی آن است که همانا ضعف یادگیری کودک است.

    ۳) ترس از شکست و عدم قبولی در دانش آموزانی رشد می کند که فکر موفقیت و اول شدن، ذهن آنها را بیش از حد به خود مشغول کرده است. اگر پدر و مادر خواسته ها و معیارهایی دور از توان و استعداد کودکانشان داشته باشند، آنان را چنان نگران و پریشان می کنند که راه دستیابی به موفقیت برایشان غیرممکن و سخت جلوه می کند.

    ۴) هیچ گاه تفاوت های فردی بین کودکان را نادیده نگیرید و مرتب نمره های آنها را با هم مقایسه نکنید؛ زیرا همین امر موجب ناراحتی، فشار روانی و بدبینی نسبت به یکدیگر در آنها می شود. برای تشویق بچه ها به درس خواندن می توان به آنها دلگرمی داد و با حمایت های کلامی مثبت خود آنها را نسبت به استـعدادهای بالقوه شان آگاه کرد تا بدین ترتیب، ریشه های ترس و اضطراب را – که عامل بسیاری از مشکلات روانی است – در آنها از بین برد.

    ۵) ایجاد آمادگی در بچه ها و فراهم آوردن شرایط و امکاناتی که آنها بتوانند با آرامش و راحتی به مطالعه و درس بپردازند، می تواند ترس و اضطراب ناشی از امتحان را کاهش دهد.

    ● روش های صحیح مطالعه قبل از امتحان

    گام اول تنظیم برنامه درسی مناسب برای گذراندن موفقیت آمیز امتحان هاست. برنامه ریزی درست به دانش آموز کمک می کند تا وقتش را با دقت بین درس های مختلف تقسیم کند و از انرژی ذهنی خود بهترین استفاده را ببرد. برای مثال، می تواند برنامه ریزی خود را براساس وقت بیشتر برای درس های مهم تر و یا وقت بیشتر برای درس هایی که در آن ضعیف است، مشخص کند. بدیهی است بیشتر خواندن و تمرین کردن، علاقه و انگیزه دانش آموز را برای یادگیری بیشتر خواهد کرد.

    هنگام برنامه ریزی برای مطالعه درس ها باید توجه داشت که از شیوه تک درسی استفاده نشود، زیرا نه تنها دانش آموز را زود خسته و بی حوصله می کند، بلکه سطح یادگیری او را نیز کاهش می دهد. به جای این شیوه بهتر است مطالعه سه، چهار درس را در برنامه روزانه خود بگنجاند. هر چه تنوع در زمان بندی درس ها بیشتر باشد، نتیجه بهتری نیز دریافت خواهد کرد. همچنین دانش آموز باید به تناسب بین درس های انتخابی نیز توجه کند.

    تمرین حل کردن ممتد و مطالعه کردن درس هایی که با عدد و فرمول سر و کار دارند یا درس های حفظ کردنی، روش موثری برای یادگیری نیست. ترکیب درس هایی مثل فیزیک، ریاضی، هندسه با درس های حفظ کردنی مثل تاریخ، جغرافی و ادبیات بهترین روش برای مطالعه محسوب می شود.

    هنگام مطالعه درس های حفظ کردنی، برای اینکه ذهن دانش آموز از موضوع اصلی دور نشود، بهتر است:

    ▪ موضوع درس را برای خود خلاصه کند.
    ▪ ضمن خواندن، پرسش هایی از متن درس درآورد.
    ▪ محورهای اصلی درس و نکات کلیدی آن را فهرست وار یادداشت کند.
    ▪ رابطه یی بین قسمت های مختلف درس در ذهن خود برقرار کند.
    به طور معمول، بعد از هر یک ساعت مطالعه، ۱۵ دقیقه استراحت و تنفس نیاز است. قدم زدن در حیاط، نوشیدن یک لیوان آب میوه یا خوردن مقداری گردو و بادام تاثیری مثبت بر عملکرد مغز دانش آموز می گذارد. دیدن یک برنامه تلویزیونی مفرح بعد از دو ساعت تمرین ریاضی حل کردن می تواند موجب افزایش تمرکز و توجه دانش آموز بر مفاد درسی اش شود.

    ● روش های کاهش استرس قبل از امتحان

    ▪ توجه به تغییرات فیزیکی بدن (مثل عرق کردن کف دست، افزایش ضربان قلب، برافروختگی صورت، تنگی نفس) و تغییرات روانی حاصل از اضطراب (مثل کاهش توجه و تمرکز، حواس پرتی و احساس تشویش و نگرانی) می تواند دانش آموز را نسبت به پاسخ های روانی – جسمانی خود هوشیار کند. او می تواند با توجه به حالت های عاطفی – هیجانی خود د رصدد کنترل آنها برآید و آن را به استرس مثبت (انرژی زا) تبدیل کند. برای مثال، توانایی های خود را باور داشته باشد، خود را با دیگری مقایسه نکند، سعی نکند نفر اول باشد (نفر اول، همیشه یک نفر است)، نسبت به خود قضاوت مثبت داشته باشد، مشکلات را درونی نکند و…

    ▪ خواب کافی می تواند از شدت اضطراب امتحان بکاهد. اغلب دانش آموزان به حداقل ۶ و ۷ ساعت خواب در طول شبانه روز احتیاج دارند و اگر آنها کمتر از این میزان بخوابند، بدنشان مستعد و آماده آسیب های روحی – جسمی خواهد شد. هر گونه بی نظمی در برنامه خواب یا کم خوابی موجب کاهش کارایی مغز و افزایش استرس می شود.

    ▪ تغذیه مناسب نیز تاثیری مستقیم بر عملکرد تحصیلی دانش آموز می گذارد. تحقیقات و پژوهش های مختلف نشان می دهند رژیم های غذایی ناسالم و ناکافی تاثیری منفی بر قابلیت فراگیری دانش آموزان، تمرکز حواس و هوشیاری آنان می گذارد. همان طور که می دانید برخی از غذاها آرامش بخش تر از سایر غذاها هستند.

    شیر گرم، موز، حبوبات پخته، نان، کاهو، سبزی ها، ویتامین ها و املاح مختلف از جمله موادی هستند که مصرف آنها در شرایط استرس آور بالا می رود و نیاز بدن به آنها بیشتر می شود. دانه های مغزدار (بادام، نخودچی، کشمش، فندق، پسته، گردو) سرشار از منیزیم است و کمبود آن منجر به ناتوانی یادگیری می شود. از میان میوه ها هم سیب، آناناس و خرما به علت داشتن انواع ویتامین ها و مواد قندی تاثیری مثبت بر فعالیت های مغزی می گذارند. موادی که باید از مصرف افراطی آنها در روزهای امتحان پرهیز کرد، عبارتند از قهوه، شکر، شیرینی، گوشت های پرچرب (مثل سوسیس، کالباس) و نوشابه های کافئین دار.

    ▪ ورزش موجب کاهش تنش های عصبی و استرس می شود. ورزش منظم و سبک موجب افزایش گردش خون در بدن (به ویژه در مغز) و کاهش هورمون های استرس زا می شود. پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری، شنا و هر ورزش دیگری که موجب فعالیت بدنی و تحرک جسمانی دانش آموز شود می تواند همین تاثیر را داشته باشد.

    ● روش های رفع استرس در روز امتحان

    ▪ سعی کنید زودتر از ساعت تعیین شده امتحان، در محل باشید.
    ▪ وسایل مورد نیازتان را به همراه داشته باشید.
    ▪ در صورت نیاز یک بطری کوچک آب به همراه داشته باشید.
    ▪ یادداشت های خود را که شامل نکات مهم درس، فرمول ها، تاریخ ها، نام های خاص و… است با خود همراه داشته باشید تا بتوانید پیش از امتحان مروری بر آنها بکنید.
    ▪ ساعت مچی خود را همراه ببرید تا متوجه مرور زمان بشوید.
    ▪ زمانی که آموزگار درباره نحوه چگونگی امتحان صحبت می کند، خوب گوش کنید. وقتی ورقه سوال ها را گرفتید، ابتدا نفس عمیقی بکشید و آن گاه تمام سوالات را بخوانید و سپس با در نظر گرفتن زمان امتحان، شروع به نوشتن پاسخ ها – از آسان به سخت – کنید. این کار به شما کمک می کند تا برآوردی از زمان و بخش های مختلف سوالات امتحانی داشته باشید. اگر نکته یی را نمی فهمید، نگران نشوید، همان ابتدای امتحان – قبل از آنکه شروع به پاسخگویی کنید – از آموزگار خود بپرسید.
    ▪ اگر آن قدر عصبی و مضطرب هستید که احساس می کنید هیچ چیز را به خاطر نمی آورید، بهتر است یکی دو دقیقه کاملاً آرام بنشینید و به موضوعات آرامش بخش فکر کنید. پس از چند دقیقه که توانستید به حالت عادی برگردید، مطمئناً تمرکز و توجه بهتری برای پاسخگویی به سوالات خواهید داشت.

    ● در مورد پرسش های تشریحی

    ▪ ابتدا تمام سوالات را به دقت بخوانید.
    ▪ پاسخگویی به سوالات را از آسان به سخت شروع کنید.
    ▪ جواب پرسش ها را با توجه به دانسته ها و معلومات تان بدهید نه بر پایه حدسیات.
    ▪ سعی کنید از حاشیه روی پرهیز کنید و تنها اصل پاسخ را بنویسید.
    ▪ توجه به زمان داشته باشید و بیش از حد برای یک سوال وقت نگذارید.
    ▪ سوالاتی را که پاسخی برای آنها ندارید، کنار بگذارید و به بقیه پرسش ها بپردازید. در صورتی که وقت اضافه داشتید، می توانید با تمرکز بر سوال، پاسخ آن را پیدا کنید.
    ▪ پاسخ هر سوال را در جای خودش بنویسید.
    ▪ بعد از پایان پاسخگویی به سوالات، در صورت داشتن وقت، حتماً ورقه تان را یک بار مرور کنید.

    ● در مورد سوالات چهار گزینه یی:

    ▪ ابتدا تمام جواب ها را به دقت بخوانید و سپس جواب درست را علامت بزنید، شاید پاسخ صحیح، گزینه چهارم باشد
    ▪ دقت داشته باشید، هیچ گاه سعی نکنید ارتباطی بین پاسخ های صحیح پیدا کنید.
    ▪ تنها زمانی که اطمینان دارید پاسخی که اول داده اید اشتباه است، آن را تغییر دهید.

  6. سوال هوش

    بدر بسر خواهر مادر دختر خاله ی شما چه نسبتی با شما دارد؟

  7. ممنون از شما اقای ازادی به خاطر ایا می دانید های شما

  8. سلام خانم معصومی و بچه ها.اگر میدانید بگویید چگونه میتوانم فیلم های تفکر و پژوهش را بگیرم؟ ممنون میشوم. پایان.

  9. محمد حسین شاهنده

    سلام آقای عمومی حالتون خوب است
    من یه چند وقت درسمون سنگین شده بود هیچکاری نتونستم بکنم
    معدلم ۱۹،۵۰ ده های تای اول مدرسه بودم
    چند وقت دیگه هم المپیاد مبتکران مخصوص بیست نفر اول ریاضی مدرسه های خوب است که من نفر هفتم ریاضی توی مدرسه هستم
    با تشکر محمدحسین شاهنده

  10. دوشنبه ۲۴ تیر۱۳۸۷
    دانستنی ها..۲۵ … نظر بدهید
    ۱. مردم آمریکا به طور میانگین روزانه ۷۳ هزار متر مربع پیتزا می خورند.

    ۲. هزینه ای که آمریکایی ها برای سگ و گربه پرداخت می کنند از هزینه ی غذای بچه بیشتر است.

    ۳. جلبک دریایی تمام مواد معدنی که در خون انسان یافت می شود را در خود دارد.

    ۴. قدم زدن چندان هم کار آسانی نیست و به استفاده از ۲۰۰ ماهیچه بدن نیاز دارد.

    ۵. کوبیدن سر به دیوار باعث سوزاندن ۱۵۰ کالری در ساعت می شود (فقط به یاد داشته باشید از این روش برای رژیم لاغری استفاده نکنید).

    ۶. قلب انسان فشار کافی را بری پمپاژ خون تا رسیدن به فاصله ی ۹۰۰ سانتیمتری را برخوردار است.

    ۷. خنده هم می تواند یکی از ورزش های ایروبیک شناخته شود این کار سبب تقویت عضله ی دیافراگم شکمی می شود و توان بدن را برای استفاده از اکسیژن افزایش می دهد.

    ۸. تقریبا ۲۵ در صد (یا ۴/۱ در صد) از استخوان های بدن شما در پایتان قرار گرفته اند.

    ۹. عرق به تنهایی بویی ندارد این باکتری های روی پوست هستند که ایجاد بو می کنند.

    ۱۰. روزانه در حدود ۴۰ نفر در حال انجام حرکات آکروباتیک مصدوم می شوند.

  11. . گذاشتن گوشی هدفون در گوش به مدت یک ساعت باعث می شود باکتری های گوش شما ۷۰۰ برابر شود.

    ۲. یک عطسه می تواند با سرعت ۱۶۰۹ کیلومتر در ساعت حرکت کند.

    ۳. چربی بدن انسان برای ساخت ۷ قالب صابون کافی است.

    ۴. چشم های ما از بدو تولد همین اندازه بوده اند اما رشد بینی و گوش ما هیچ وقت متوقف نمی شوند.

    ۵. مرد ها بهتر از زنان می توانند نوشته های ریز را بخوانند ولی شنوایی خانم ها بهتر از آقایان است.

    ۶. زبان قوی ترین ماهیچه در بدن انسان است.

    ۷. در هرم خئوپوس در مصر که ۲۶۰۰ سال قبل از میلاد ساخته شده است به اندازه ای سنگ به کار رفته که می توان با آن دیواری آجری به ارتفاع ۵۰ سانتیمتر دور دنیا ساخت.

    ۸. مصریان باستان بر روی بالشت هایی که از سنگ درست شده بود می خوابیدند.

    ۹. در مصر باستان افراد روحانی تمام مو های بدن خود را می کندند حتی ابرو ها و موژه ها.

    ۱۰. هر تکه کاغذ را نمی توان بیش از ۹ بار تا کرد.

  12. – قرمزی درون کالباس از گوشت تاج خروس است.

    ۲- ماده اولیه کالباس از سویاست که سودازا و مضر است و موجب کم حافظگی می شود.بنابر شواهد عینی زایدات گوشت و گوشت های غیر قابل استفاده برای ساخت سوسیس و کالباس استفاده می شود.

    ۳- پیامبر اسلام (ص) فرموده اند گوشت گاو مرض است. روغن آن دارو و شیر آن شفا است.

    ۴- گوشت گاو به گفته بو علی سینا عامل ۱۶ بیماری مهلک می باشد که اولین آن سرطان و دومین آن مالیخولیا (اسکیزوفرنی) و سومی آن بواسیر می باشد. جنون گاوی ویروس و میکروب نیست بلکه پروتئین گاو است.

    ۵- در شیر پاستوریزه فقط ۲درصد چربی حذف شده و به جای هزینه پاستوریزاسیون ماده نگهدارنده بنزوات سدیم زده میشود که خطر ناک و سرطان زاست.

    ۶- در شیر استرلیزه که امکان نگهداری ۶ ماه خارج از یخچال را دارد غلظت بنزوات سدیم بیشتر است.

    ۷- در ماکارونی ۲۰درصد گنوتن صنعتی استفاده می شود که سرطان زاست. و در بسیاری کارخانه ها نان خشک کپک زده به جای آرد در ماکارونی استفاده می شود و ماکارونی یبوست زاست.

    ۸- سس مایونز به دلیل ترکیب خاصی که دارد در کنفرانس های علمی به عنوان سم کبد معرفی میشود.

    ۹- در نان باگت برای متخلخل شدن از پودر های بکینگ یا جوش شیرین زیاد استفاده می شود که در گمرک ها با علامت مرگ وارد میشود.

    ۱۰- نان های مصرفی بدلیل فاقد سبوس بودن از مهمترین قسمت ریز مغذی که گروه ویتامین های (ب) می باشد محرومند ونان باگت بدترین نانهاست.

    ۱۱- ساندیس ها، نوشابه ها ،بیسکویت ها ، کیکها و…با قندهای مصنوعی چون ساخارین که ۱۰۰۰برابر شیرین تر از قند معمولی است ساخته میشودکه دشمن کبد و کلیه است.

    ۱۲- رنگ های افزودنی در نوشابه ها ، ساندیس ها ، کیک ها ،آدامس ها همه سرطان زا هستند.

    ۱۳- ماده مخدر به نام cola (پپسی کولا، کوکا کولا و…) در اکثر نوشابه ها وجود دارد که کافئین و کارامل از این دست هستند.

    ۱۴- مسواک پلاستیکی رایج موجب از بین رفتن مینای دندان و خمیر حاوی فلوراید موجب پوسیدگی دندان می‌شود.

  13. . زمانیکه عطسه میکنید قلب شما به اندازه ی یک میلیونیم ثانیه می ایستد.
    ۲٫ خوک به لحاظ فیزیک بدن قادر به دیدن آسمان نیست.

    ۳٫ اگر در یک سال هیچ یک از نسل های یک جفت مگس نر و ماده از بین نروند حجم مگس های متولد شده با حجم کره ی زمین برابر میشود.

    ۴٫ حس بویایی خرس تقریبآ صد برابر قوی تر از انسان است.

    ۵٫ موش های صحرایی چنان تکثیر می یابند که در عرض ۱۸ ماه دو موش صحرایی قادرند یک میلیون فرزند داشته باشند.

    ۶٫ مورچه نسبت به بدنش بزرگترین مغز را دارد.

    ۷٫ مورچه کارگر تا ۵ سال و مور چه ی ملکه تا ۲۵ سال عمر می کند.

    ۸٫ روباه همه چیز را خاکستری می بیند.

    ۹٫هشت پا با وجود داشتن بدنی بزرگ می تواند از سوراخی به قطر ۵ سانتیمتر عبور کند.

    ۱۰٫ یک فیل بالغ در روز به طور متوسط ۲۲۰ کیلوگرم غذا و ۲۰۰ لیتر آب مصرف می کند

  14. امیر حسین آمری زاده

    بچه ها در این چهار راه چه نوشته ام؟

    | |
    | |
    _ _ _ _ _| |_ _ _ _ _
    _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
    | |
    | |
    | |

    بچه ها خطوط را به هم چسبیده فرض کنید.ببخشید که نتوانستم خطوط را به هم بچسبانم.

  15. سوال هوش (جواب ۹۳/۱۰/۳۰)

    سه نفر برای خرید ساعتی به یک ساعت فروشی مراجعه میکنند.قیمت ساعت ۳۰ هزار تومان بوده و هر کدام نفری ۱۰ هزار تومن پرداخت میکنند. تا آن ساعت را خریداری کنند…

    بعد از رفتن آنها ، صاحب مغازه به شاگردش میگوید قیمت ساعت ۲۵ هزار تومان بوده.
    این ۵ هزار تومان را بگیر و به آنها برگردان
    شاگرد ۲ هزار تومان را برای خود بر میدارد
    و ۳ هزار تومان باقیمانده را به آنها برمیگرداند. (نفری هزار تومان)
    حال هر کدام از آنها نفری ۹ هزار تومان پرداخت کرده اند . که ۳*۹ برابر ۲۷ میشود
    این مبلغ به علاوه آن ۲ هزار تومان که پیش شاگرد است میشود ۲۹ تومان
    هزار تومان باقیمانده کجاست ؟

    جواب بدهید سه شنبه ی هفته ی دیگر جواب را روی سایت می گذارم

    • معما تا جایی که شاگرد دوهزار تومان رو برای خود و سه هزار رو به آنها پس میدهد درست است اما مشکل اینجا وجود داره که وقتی نفری ۱۰۰۰ میگیرن در واقع نفری ۹۰۰۰ تومان پرداخته اند که ۹۰۰۰*۳=۲۷۰۰۰ و + ۲۰۰۰ میشه ۲۹۰۰۰ تومان!!!!

      اشتباه همین جاست که نباید ۲۷ رو با ۲ جمع کرد و درواقع باید آنها رو از هم کم کرد.(۲۵+۲ تومان پول شاگرد =۲۷)

      یعنی سه نفر ۳۰۰۰۰ تومان پول دادند که سه هزار تومان رو شاگرد به آنها برمیگرداند پس آنها ۲۷۰۰۰ تومان دادند که ۲۰۰۰ تومان رو شاگرد برداشته و ۲۵۰۰۰ هزار تومان رو بابت پول ساعت پرداخته اند. به همین سادگی

    • ازادی از مطالب جالب لذت بردم

  16. سوال هوش:

    ۱۰کرد سوار یک پیکان می شوند بعد ماشین آن ها به ته دره می رود همه میمیرند جز یک نفر آن یک نفرچگونه زنده مانده است؟

    یک کیلو آهن بیشتر است یا یک کیلو پنبه؟

    ۳۶ عدد ماهی داریم اگر ۱۰ تا از آن ها غرق شوند چند ماهی باقی می ماند؟

    • ۱٫؟؟؟؟
      ۲٫برابر هستند
      ۳٫ماهی غرق نمی شود
      ممنون از سوالات زیبا ی شما دوست عزیز

      • دوست عزیزم دانیال جان جواب سوال ها عبارتند از:

        ۱:همه می میرند جز یک نفر که آن به خاطر آن که شلوار بادی پوشیده بود از پنجره به پا یین پریده و چون باد لای شلوارش رفته در هنگام سقوط

        زنده مانده است.

        ۲: دوست عزیزم ماهی که غرق نمی شود

        ۳:هر دو باهم برابرند با سپاس فراوان از پاسخ شما دوست گرانبهایم

  17. با سلام آقای عمومی من دانش آموز ۸۹-۹۱ شما هستم و الان در مدرسه رهیار هستم دوستتان دارم خداحافظ

  18. سوال هوش

    ۱) یک فروند هواپیما در مرز آمریکا و کانادا سقوط می‌کند. بازماندگان از سقوط را در کجا دفن می‌کنند؟
    کانادا – آمریکا – هیچ‌کدام
    ۲) یک خروس در بام خانه‌ای که شیب دوطرفه دارد، تخم می‌گذارد. این تخم از کدام طرف می‌افتد؟
    شمال – جنوب – هیچ‌کدام

    ۳ )خانمی‌عاشق رنگ قرمز است و تمام وسایل‌ او به رنگ قرمز است. او در آپارتمانی یک طبقه که قرمزرنگ است، زندگی می‌کند. صندلی و میز او قرمزرنگ است.تمام دیوارها و سقف آپارتمان قرمزرنگ هستند. کفپوش آپارتمان و فرش‌ها نیز قرمزرنگ هستند.تلویزیون هم قرمز رنگ است. سریع پاسخ دهید که پله‌های آپارتمان چه رنگی هستند؟
    قرمز – آبی – هیچ‌کدام

    ۴) پدر و پسری را که در حادثه رانندگی مجروح شده بودند، به بیمارستان می‌برند.پدر در راه بیمارستان فوت می‌کند ولی پسر را به اتاق عمل می‌برند. پس از مدتی دکتر می‌گوید من نمی‌توانم این شخص را عمل کنم، به علت اینکه او پسر من است.آیا به نظر شما این داستان می‌تواند صحت داشته باشد؟
    آری – خیر – هیچ‌کدام

    ۵ ) اگر چهار تخم‌مرغ، آرد، وانیل، شکر، نمک و بیکینگ پودر را با همدیگر مخلوط کنید، آیا کیک خواهید داشت؟
    آری – خیر – هیچ‌کدام

    • فرشید محمّدی زاده

      ۱-هیچ کدام:چون نصف آن در یک طرف ونصف دیگر نیز درآن طرف مرز است.

      ۲-هیچ کدام:چون خروس تخم نمی گذارد.

      ۳-قرمز:چون تمام خانه ی این خانم قرمز رنگ است.

      ۴-آری:چون شاید دکتر مادر این پسر باشد.

      ۵-خیر:چون درآخر کار باید آن را پخت.

    • جواب یک= هیچکدام زیرا بازماندگان زنده اند چرا دفن کنند؟

    • ۱:هیچ کدام:چون بازماندگان را که دفن نمی کنند
      ۲:هیچ کدام:خروس که تخم نمی گذارد
      ۳:هیچ کدام:خانه که یک طبقه باشد پله ندارد
      ۴:آری:شاید دکتر مادر این پسر باشد
      ۵:خیر:به کیک نمک نمی زنند پایان

  19. یه سوال: ۵ نفر توی یه بالون تو آسمونن،(یه ریاضی دان،یه فیزیکدان، یه

    شیمی دان، یه روانشناس و یه پزشک عمومی) بالونه سوراخ میشه و

    واسه نجات جونشون یکی باید از بالون بپره پایین، به نظر شما کدوم باید

    بپره؟ بادلیل بنویس(رقیه)

  20. *اسبها قادرند در حالت ایستاده بخوابند.
    *قلب میگو در سر آن واقع است.
    *گونه ای از خرگوش قادر است ۱۲ ساعت پس از تولد جفت گیری کند.
    دارکوب هاقادرند ۲۰ بار در ثانیه به تنه درخت ضربه بزنند.
    *سالانه ۵۰۰ فیلم در امریکا و ۸۰۰ فیلم در هند ساخته میگردد.
    *آدولف هیتلر گیاهخوار بوده است.
    *تمامی پستانداران به استثنای انسان و میمون کور رنگ میباشند.
    *عمر تمساح بیش از ۱۰۰ سال میباشد.
    *تمام قو های کشور انگلیس جزو دارایی های ملکه انگلیس میباشند.
    *موریانه ها قادرند تا ۲ روز زیر آب زنده بمانند.
    *مزه سیب، پیاز و سیب زمینی یکسان میباشد.و تنها بواسطه بوی آنهاست که طعم های متفاوتی می یابند.
    *فیلها قادرند روزانه ۶۰ گالن آب و ۲۵۰ کیلو گرم یونجه مصرف کنند.
    *جغدها قادر به حرکت دادن چشمان خود در کاسه چشم نمیباشند.
    *موز پر مصرف ترین میوه کشور امریکا میباشد.
    *درتمام انسانهای کره زمین ۹۹٫۹ % شباهت ژنتیکی وجود دارد.
    از ژنهای انسان و شامپانزه یکسان میباشند %۹۸٫۵
    * قلب انسان بطور متوسط ۱۰۰ هزار بار در سال میتپد.
    *لئوناردو داوینچی مخترع قیچی میباشد.
    جمعیت جهان هیچگاه در طول حیات خود از تلفن استفاده نکرده اند. *۵۰ %
    *در هر ۵ ثانیه یک کامپیوتر در سطح جهان به ویروس آلوده میگردد.
    * ۹۰%سم مارها از پروتئین تشکیل یافته است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *